De marketingwereld is de afgelopen jaren drastisch veranderd en Google Ads is een van de platforms die deze transformatie aanjaagt. Google Ads is inderdaad een van de meest effectieve methoden voor betaald online adverteren.
Met Google Ads kunnen bedrijven iedereen bereiken die Google gebruikt om online naar informatie, producten en services te zoeken. Bij correct gebruik heeft Google Ads het potentieel om u grote aantallen mensen te sturen die precies willen wat u te bieden heeft. Als u momenteel geen Google Ads-account voor uw bedrijf heeft of als u uw Google Ads-account niet optimaal gebruikt, moet u serieus overwegen om dit platform ten volle te benutten.
Wat is Google-advertenties?
Bijna elke keer dat u een advertentie voor de bestemmingspagina van een bedrijf ziet als het eerste (of tweede of derde) zoekresultaat bij een Google-zoekopdracht, is dit niet alleen het resultaat van goede SEO; het bedrijf heeft waarschijnlijk een Google Ads-campagne aan de gang.
Via Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords) betaalt u om een Google-advertentie voor uw bedrijf te laten weergeven aan klanten die zoeken naar relevante termen op Google Zoeken en Maps. Google Ads is een belangrijke digitale marketingtool voor elk bedrijf dat op zoek is naar zinvolle advertentieteksten voor zijn doelgroep.
Via Google Ads betaalt u alleen voor daadwerkelijke, meetbare resultaten, zoals websiteklikken en zakelijke telefoontjes. Deze structuur staat bekend als een pay-per-click (PPC) campagne. U kunt een maandelijkse bestedingslimiet voor Google Ads-campagnes instellen die Google automatisch volgt, en u kunt ervoor kiezen om uw doelgroep wereldwijd of lokaal te maken.
Hoe werkt Google Ads?
Nu u weet wat Google Ads is, vraagt u zich misschien af hoe het werkt. Wanneer u begint met het uitgeven van Google-advertenties, vertelt u Google eerst welke van deze drie doelen u wilt bereiken:
Verhoog het aantal oproepen naar uw bedrijf.
Leid meer bezoekers naar uw winkel.
Leid mensen naar uw website of bedrijfsbestemmingspagina.
Vervolgens bepaalt u of uw advertentietekst wordt weergegeven aan een wereldwijd of lokaal publiek. Vervolgens gebruikt u afbeeldingen of drie korte zinnen om Google te vertellen waardoor uw bedrijf opvalt, en Google gebruikt deze gegevens om u te helpen bij het maken van uw advertentietekst. Ten slotte stelt u uw budget in, dat Google gebruikt om het succes van uw Google Ads-campagne te voorspellen, en Google brengt uw advertentie live. Uw doelgroep zal zien dat uw advertentie hoog scoort en als topzoekresultaat wordt weergegeven, en naarmate meer mensen op uw PPC-campagneadvertenties klikken, komt uw bedrijf dichter bij het bereiken van het vooraf ingestelde budget.
De vijf soorten Google Ads
De bovengenoemde stappen zijn consistent in alle Google Ads-campagnes. Geen twee campagnes zijn echter precies hetzelfde; in feite zijn er vijf verschillende typen Google Ads:
Campagne in het zoeknetwerk. Via een campagne in het zoeknetwerk wordt uw advertentie niet alleen op Google Zoeken en Maps weergegeven, maar ook op honderden andere zoekpartners van Google, waaronder YouTube en Google Shopping. Wanneer gebruikers op al deze sites zoeken naar termen die verband houden met een zoekwoord voor uw campagne, zien ze uw advertentie.
Campagne in het Display Netwerk. Via een campagne in het Display Netwerk kunt u visuele advertenties tonen aan mensen die producten gebruiken in het Google Display Netwerk, waaronder Gmail en YouTube.
Shopping-campagne. Via een Shopping-campagne gebruikt Google de productgegevens van uw webwinkel in plaats van het zoekwoord van een gebruiker om te bepalen hoe en waar binnen Google Shopping uw advertentie wordt weergegeven.
Videocampagne. Via een videocampagne wordt uw bedrijf gepromoot via een videoadvertentie die wordt weergegeven op YouTube en andere Google Display Netwerk-property’s.
App-campagne. Via een app-campagne wordt uw advertentie weergegeven op Google Zoeken, YouTube, Google Play, AdMob, het Google Display Netwerk, Google Discover, de zoekpartners van Google en vele andere uitgevers die app-advertenties weergeven.
Wat is het verschil tussen Google Ads en Google AdSense?
Met Google Ads kunnen bedrijven gemakkelijk voor zichzelf adverteren op Google-eigendommen. Daarentegen stelt Google AdSense mensen die platforms bezitten, zoals blogs, websites en forums, in staat inkomsten te genereren met deze eigendommen via advertenties voor andere bedrijven. Google gebruikt zijn Google Ads-veilingfunctie om te bepalen welke advertenties worden weergegeven via AdSense, en Google Ads-gebruikers moeten mogelijk hun advertenties aanpassen om beter te presteren in de Google Ads-veiling.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.