Zoekwoordoptimalisatie

Om online meer geld te verdienen, moet u diversifiëren van Google AdWords- en Facebook-advertenties (of de prijs betalen)

Vertrouwt u voor al uw zaken op één klant? Elk bedrijf dat zijn zout waard is, kent de waarde van diversificatie als het gaat om geld verdienen. Het is een les die vroeg en vaak wordt ingebracht, vaak door harde ervaring.

Maar diversificatie geldt niet alleen voor variatie bij uw klanten. Dat geldt ook voor uw marketing. Als u te afhankelijk bent van één kanaal, gaat uw bedrijf kapot als dat bedrijf besluit iets te veranderen.

Geloof het niet? Vraag het maar aan online uitgever LittleThings, die zonk na verschillende wijzigingen in het Facebook-algoritme. Vijfenzeventig procent van hun organische bereik is opgedroogd, volgens hun opmerkingen aan Business Insider. en hun bedrijfsmodel stierf.

Uw advertentieplatforms zijn hetzelfde. Als u bijvoorbeeld al uw geld en middelen in AdWords heeft geïnvesteerd en uw CPC’s onhoudbaar hoog beginnen te worden, kost het tijd om van het ene platform naar het andere over te schakelen. Waarom jezelf opsluiten?

De reclamewereld verandert.

Het maakt niet uit in welk bedrijf u zich bevindt, uw publiek zal niet alleen op één plek zijn. U heeft misschien een groter aantal klanten dat u kunt bereiken met één advertentienetwerk of één sociaal netwerk, maar u wilt uzelf nooit beperken.

Volgens een Zenith-rapport zouden de uitgaven voor sociale media-advertenties in 2019 de advertentie-inkomsten in kranten inhalen – en dat was helemaal terug in 2016. Digitale reclame gaat over meerdere kanalen, en hoewel adverteren op sociale media belangrijk is, zijn de meer traditionele netwerken een toevluchtsoord niet verdwenen.

Native advertising krijgt ook een aanzienlijke boost — native betekent simpelweg dat het eruit ziet als een onderdeel van de site van de uitgever in plaats van apart te laden zoals traditionele banners en andere advertenties die zijn gehamerd door adblockers.

In een rapport van Business Insider Intelligence wordt opgemerkt dat de inkomsten uit native advertenties tegen 2021 naar verwachting meer dan $ 36 miljard zullen bedragen. Van in-line display-advertenties tot gesponsorde berichten tot gebooste tweets, native is een formaat dat al groeit.

Ondertussen beginnen traditionele advertentieplatforms te vertragen. Tv-advertenties zijn nog steeds sterk en groeien nog steeds licht, maar vergeleken met de groeipercentages van sociale platforms zijn ze niet hetzelfde. Volgens een Statista-rapport zullen de advertentie-inkomsten voor de wereld naar verwachting in de loop van de komende jaren slechts licht groeien – minder dan $ 20 miljard aan groei tegen 2022.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.